.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آلودگی منابع آب آشاميدني مازندران
مديركل حفاظت محيط زيست مازندران با اشاره به بررسي ‪ ۲۸۴‬حلقه چاه حفر شده از مجموعه منابع آب شرب استان گفت : متاسفانه اكنون آلودگي شماري از منابع آب آشاميدني استان محرز شده است.

مديركل حفاظت محيط زيست مازندران با اشاره به بررسي ‪ ۲۸۴‬حلقه چاه حفر شده از مجموعه منابع آب شرب استان گفت : متاسفانه اكنون آلودگي شماري از منابع آب آشاميدني استان محرز شده است.

"علي اشرفي پور" كه روز شنبه به مناسبت روز زمين پاك به خبرنگار ايرنا افزود : ساخت وسازهاي مسكوني كه در حريم چاههاي آب كه بخشي ازمنابع آب آشاميدني مي‌باشند ، صورت گرفته موجب آلودگي آبهاي تحت الارضي تا عمق ‪ ۴۰‬متري چاهها شده است.

وي تصريح كرد : اين ساخت و سازها توسط افرادي كه داراي سند املاك خود مي باشند در حريم چاهها انجام گرفته است.

وي گفت : متاسفانه در سالهاي گذشته نسبت به قانون رعايت حريم اين چاهها سهل انگاري شده و اكنون به رغم اينكه قانون محكم و روشني دراين زمينه داريم اما در جلوگيري از ساخت و سازها همچنان با مشكل مواجه هستيم.

"اشرفي پور" سدسازي و تامين آب آشاميدني از اين محل را بهترين چاره براي بهبود منابع‌آب شرب استان دانست وگفت : براي رهايي ازمشكلات آلودگيهاي منابع آبي از چاههاي حفر شده بايد روند سدسازي در استان شدت بيشتري پيدا كند.

مديركل محيط زيست مازندران سختي آب شرب را از ديگر مشكلات آب چاههاي استان عنوان كرد و اظهار داشت : سنگ كليه از شايع‌ترين بيماري اين منطقه است كه مي‌تواند ناشي سختي و پر املاح بودن آب باشد.

"اشرفي پور" در بخش ديگري از گفت وگو با ايرنامسايل مربوط به دفع فاضلاب شهري و روستايي را از ديگر مشكلات زيست محيطي مازندران عنوان كرد و گفت: اكنون طرح اخذ نصب سيستم "سيبتينگ تانگ" در پايان ساخت و سازها به تصويب رسيده است و تازماني كه اين سيستم در ساخت و سازهاي مسكوني و تجاري در روستاها و شهرها نصب نشود مجوز پايان كار صادر نخواهد شد.

دوم ارديبهشت به عنوان روز زمين پاك نامگذاري شده است كه امروز همايشي تحت عنوان زمين پاك در شهرستان جويبار با همكاري اداره كل محيط زيست مازندران برگزار شده است


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.